Sunday, May 4, 2014

Kebebasan milik ANDA !

Salam,

Lama rasa tak hapdet apa dalam blog ni, maaf ye seminggu yang lepas Sarah sibuk dengan kerja hakiki, cabaran untuk menggalas tanggung jawab baru di pejabat. *Macam orang penting bunyinya, Eh, memang penting pun!* hehehehe.

Okay ni Sarah nak share sikit lah fenomena 'hujung bulan mengeluh awal bulan mengeluh'. Tahu ke pe bende yang Sarah cakap ni? To cut it short, cerita ni pasal mereka yang selalu kesesakan wang tak kira lah hari dapat gaji atau hari belom dapat gaji.

Macam PARAH je ye. Ehemm... memang DAH PARAH !!

Sarah nak share cerita mengenai seorang kawan, yang terpaksa ikat perut seawal minggu pertama awal bulan sampai hari nak dapat gaji sebab lebihan wang yang tinggal cuma RM30. haaaaa, PARAH kan? Kalau awok lah tinggal 30 hengget, awok nak buat cemane??? Ada lagi lebih kurang 25 hari ni nak gaji.

MASAKKK!!

Sampai sudahnya si polan tadi terpaksa membuat pinjaman bank untuk kelangsungan hidup. <------ Ini memang TAHAP KRITIKAL dan saya berdoa takde seroang pun dari pembaca setia awok tergolong dalam golongan sedemikian. Amin.

RM2,500 pun tinggal 30 hengget je, yang awok tu camne?

Sarah memang teringin sangat nak bantu kalau ada yang mengalami masalah kewangan KRITIKAL cenggini. Bukanlah kata nak bagi pinjam ke apa. Sebab motip kat sini, kita tak nak tambah aliran keluar kewangan awok.

So, kalau camtu, Sarah boleh tolong macam mana?

Sarah nak ajar awok, pegang kunci KEBEBASAN ! Awok tentukan berapa awok dapat, berapa awok nak belanja dan sebagainya !

Caranya sangat mudah kalau awok rajin dan tak putus asa. Resipi dia ialah HATI YANG KENTAL !

Dah ramai yang pegang kunci ni, dah ramai yang rasa pahit manis nya.

Kalau awok pun teringin BEBAS ! Moh klik *FREE je tak kena bayor pun*

Okay, selamat BERJUANG semua, semoga kita BEBAS sampai hujung bulan.

Salam alaik. :)

No comments:

Post a Comment