Tuesday, April 22, 2014

Cuti Semester Datang Lagi

Salam,

Tengah plan nak pi holiday ke Kak Nab? Syok sangat tengok kalendar tu macam nak ditelan.... Maklumlah tak lama lagi musim cuti sekolah, cuti semester, cuti bersalin cuti raya semua yang namanya cuti lah ! Elok jugak plan awal lagipun Ramadhan dah makin dekat, pose dah ganti ke belom??

Harapnya DAH lah ye. Sarah pun masih terkial kial mengganti jugak ni. InsyaAllah, semoga sama sama dipermudahkan.

Cerita pasal cuti ni, bukan cuti sembahyang ye. Sarah teringat zaman uni dulu, sebab selalunya time skearang ni lah masa paling kalut nak cari kerja part time dengan kawan kawan. Ececeyyy! Mak suruh berehat *mentalitinya macam penat dah otak adik bekerja selama satu sem* padahal..... *jawab sendiri* -bukan nak riak tapi pointer saya masa zaman uni tak pernah kurang dari 3.2- awok yang study tu harus study smart okeh !

Okay back to the motip kita tadi, nak cerita yang zaman Sarah di UniKL, *im proud of UniKL, seriously* adalah bersamaan dengan adik yang baru lepas SPM, nak cerita dalam entri ni adalah kegigihan adik Sarah ni mencari duit. Nak cerita lagi, poket dia yang paling 'tebal' antara kami adik beradik. Hehehehe.

Okay, namanya Tya *nama manja lah ye* start lepas SPM tu dia terus kerja part time di Secret Recipe, Mid Valley Megamall. Dia ni kecik sangat orangnya, silap2 kalau orang tak kenal boleh kata dia masih darjah 6 masa tu. Hehehe. Kebetulan masa tu Sarah kerja di Vincci+ adalah lebih kurang jarak 15 kedai dengan adik tadi.

Awok bayangkn lah dia tu kecik, tak tahu apa lagi pergi kerja angkat pinggan kaca berat berat. Yang paling saya respect, adik saya tiap hari akan bawak bekal dari mak untuk makan waktu break. Dia akan duduk di mana mana dan makan sampai habis. Pernah sekali saya nampak dia dari jauh, dan terus menangis. Sampai ke hari ini saya sangat menghormati dia dan kesungguhannya kalau bekerja.

Dan disebabkan itulah, adik saya paling 'loaded' antara kami. Akhir bulan tu, dia ajak saya pergi ROXY untuk beli sebuah dompet. Hasil titik peluh sendiri. *zaman kami sekolah siapa ada ROXY original dah kira TOPPPP !*

FREEDOM ! bila dapat rasa nikmat duit sendiri

Untuk entri ni, saya dedikasikan khas untuk adik saya. NOR ATIYAH BINTI HAMZAH. Si kecik yang berjiwa besar. Sekarang dalam tahun akhir pengajian nya di Universiti Malaysia Sabah dalam jurusan Kejuruteraan Kimia. *dia single lagi okeh*

Hehehe. So kalau adik saya yang kecik ni boleh cari duit sendiri, awok tanya balik diri awok, takkan awok tak boleh?

Tak tahu nak mula bukan alasan, wa'imah OKU pun boleh cari duit. Semuanya terletak pada diri awok sendiri.

SANGGUPKAH AWOK MENINGGALKAN ZON SELESA???

Kalau sanggup, TAHNIAH !! awok dah injak satu level daripada orang lain.

Kalau ready nak dapat income sendiri, moh kita KLIK SINI




Good luck !

Salam alaik :)


No comments:

Post a Comment