Monday, April 7, 2014

Anmum vs Budak Bijak

Salam,

Buat apa tu ahkak kawasan semua? mesti sekarang ada yang tengah enjoy minum petang. Bismillah.... saya baru jugak habis menelan sebungkus bihun hasil tangkapan belian di kantin tadi. Hehe.

Ni nak habaq mai, sedang duduk duduk menjamu selera tadi, depa ahkak ahkak kawasan sini duk lah bercerita perihal anak masing masing. Ada yang aktif, ada yang tak mahu makan, ada yang suka tegur orang, ada yang kuat menangis. Macam-macam lagi lah. *bayangkan semeja ada 7 orang ye*

So, untuk saya yang belum beranak ni, dengarkan aja untuk rujukan masa depan. *memang berangan nak anak 2-3 orang* insyaAllah. Tetiba masuk pula bab susu menyusu. Ada sorang ahkak ni anaknya alergik pada susu lembu *mooo mooooo* kalau diminum habislah satu badan naik bengkak. Dia pun cerita lagi...sekarang anak dia minum susu soya.

Habis cerita mak jemah A, mak jemah B pulak cerita 'anak saya minum Anmum, elok bijak, petah bercakap, cepat aja tangkap kalau dekat tadika'. Dalam hati memang saya mengiyakan, sebab memang terbukti Anmum kaya DHA yang membantu tumbesaran si manja *ececey ala-ala iklan you*. Nak cerita kisah kami pulak, mak ada lah mengasuh *kira jari* dalam 8 orang budak selama 20 tahun ni. Rata-rata yang minum Anmum ni semuanya memang bijak. Cepat aja otaknya respond on something. Contoh terbaik dari ladang rumah, boleh scroll ke bawah lagi....


Muhammad Adam Luqman Ahmad Zulhadi

Nak cerita yang Adam ni salah sorang budak yang mak jaga dari kecik. Kepetahan Adam terbukti sejak umur 1 tahun lagi. Gelagatnya mencuit hati siapa saja yang mengenalinya sebab tu even dia dah pindah jauh dari KL *kampung saya di KL* ramai yang merinduinya. Bijak bijak ! Di sekolah, tak pernah lagi dia dapat keputusan yang corot. Selalu aja cemerlang. Tahun lepas no 2 dalam darjahnya ! Bijak bijak !

So nak share kat sini, yang DHA tu penting untuk tumbesaran kanak kanak. Kalau nak anak kita bijak macam Adam ni *contoh saja ya* tambahkan pengambilan makanan yang tinggi kandungan DHA dan Omega 3. Bukan saja bijak, insyaAllah akan lebih kuat antibodi melawan penyakit. 


Cerita cerita jugak, mesti ada lah yang menggaru kepala duk pikiaq DHA ni nak cari dari apa? Anak aku kena makan apa? Ikan saja ka? 

Ni nak habaq mai untuk ahkak yang masih tercari cari sumber DHA dan Omega 3 yang diperakui berkesan dan HALAL. Shaklee menawarkan set supplemen kanak kanak comprises of MealShakes (untuk tambah selera anak) OmegaGuard (menambah ketajaman fikiran serta daya kreativiti anak, membantu meningkatkan antibodi dan juga high source of DHA) *haaa ini paling penting bagi anak* 

Nak tahu lebih lanjut pasal set kanak kanak ni? Apa lagi, handphone mana? Email pun ada kan? Jeling kotak sebelah, cepat PM/Email saya. :)


Bukan den kobar, ekau tengak kajian doktor ni ha !

Tak percaya lagi.??? Tengok je le mak mak incik yang dah eksperimen cuba kat anak derang. Best tak best, Cik Melah??? Tepuk dada tanya depa.

Ahkak ni semua dah cuba, ekau bila lagi Jah?


Till then, 

Salam alaik. :)


No comments:

Post a Comment